vrijdag 21 januari 2011

My starry crochetvest+ quick tutorial

Oh I love this little bolero vest I made!
Are your hands already itching to make one yourself?
Start with crocheting a piece of 110x33 cm (or 45x13 inch, if you want a shorter sleeve make a shorter piece). If you can't crochet: a piece of stretchy (or knitted) fabric will do as well. If you like, make an edge in another colour all around.
 Cut a lot of stars (or dots! or little owls! or hearts!)  out of felt and pin them on your work.

Sew them on with a small zigzag-stitch. The stars get nice and bulky that way, which was a happy unexpected side-effect!
Now fold it in the lenght and take some wool in the colour of the edge you made and sew the ends together. I sewed them 25 cm, but just put your vest on and try what fits you. Now put your arms through the sleeves and you're done!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee! Ik ga zeker binnenkort eens voor mijzelf aan de slag! Heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Geweldig als je dat zelf kunt maken. Geniet van je vestje en van je weekend!

    ps: gisteren voor het eerst de uilenjurk aan gehad: big hit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh dat heb je gaaf gedaan zeg, wat creatief! Ik kan een beetje haken, met de nadruk op een beetje. Mijn schoonmoeder kan het erg goed, dus als ik iets wil hebben, vraag ik haar altijd. Misschien toch maar eens doen nu...
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze is echt heel leuk! die ga ik zeker maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig idee! Ik ga het proberen, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Which crochet stitch have you used?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dear Curly,

      I'm not sure in Englisch, bit I think it's called half double crochet?

      Verwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.