zondag 3 april 2011

Beautiful illustrations by Marit Tornqvist

I love the books illustrated by Marit Tornqvist. She illustrated for Astrid Lindgren and designed 'Junibacken', a 3D Astrid Lindgren-world in Stockholm. She also wrote 2 books by herself (Klein verhaal over liefde, Wat niemand had verwacht) and the stories are as beautiful as the drawings (and very inspiring for adults, I would say).









...and she looks so inspiring too! Read her interview in the latest issue of Flow magazine!

6 opmerkingen:

  1. Ben ook gek op haar illustraties. Heb 2 gedichtenboekjes van Hans & Monique Hagen welke ook door haar (Marit) geillustreerd zijn (waaronder: Jij bent de liefste). Erg leuke gedichtjes voor kinderen (en mama :-)) Ben benieuwd naar het interview, binnenkort de Flow maar kopen.

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik hou er ook van. Daar kun je zo van genieten, van mooie tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie illustraties, ik ken haar (nog) niet zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This blog is bookmarked! I really love the stuff you have put here.

    cheap nolvadex

    BeantwoordenVerwijderen
  5. net je blog gevonden en ik kijk lekker rond, leuk!
    Wist je dat Marit Tornqkvist de dochter is van Astrid Lindgren?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kwam even bij mij langswippen toen ik over Marit schreef en zei al dat je ook over haar zou gaan schrijven.
    Mooi, die foto's van haar illustraties!
    Sowieso vind ik je blog lekker lichtverteerbaar en inspirerend.

    Oja, Marit is de dochter van Rita Verschuur die de boeken van Astrid Lindgren in het Nederlands vertaalde. Daardoor kende ze haar heel goed, maar goed, dat wist je vast al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.