maandag 25 april 2011

blessed with an ivory skin

As a sort of/almost redhaired girl my skin is white as ivory. Always. Even after holidays on tropical islands. Even at the end of a long summer.
And every year, the same sad thing occurs: people looking at me in the weirdest way, saying (quite painful) things about my white skin. Even strangers! You probably wouldn't believe it, but people really dare to say that you don't look pretty....
So every year I'm anxiously using selftan and crap like that, to look at least a bit 'normal'.
How silly is that?
So, for all beautiful white women amongst us, some support on this blog! Look at these pictures of lovely redhaired white women:



And the best part is, that there is an annual Roodharigendag (Redhairsday) in the Netherlands! Thousands of redhaired persons come to Breda and lovely pictures are made, as you see above. This year I'm really planning to go! For more info, check http://www.roodharigen.nl/!

3 opmerkingen:

  1. Mijn huid kan niet tegen de zon, dus ik herken de opmerkingen over een te witte huid. Bah. Maar ik heb dan ook nog eens geen prachtig rood haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, ik heb ook zo'n lichte huid. Vroeger meer rood dan nu, helaas, maar mijn dochters hebben nu ook dat gouden haar dat ik vroeger had. Ik baal soms dat ik niet echt bruin wordt (in vergelijking met anderen dan, want ik wordt best een beetje bruin), maar ik heb wel heeeeeel veeel sproeten, en die vind ik erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog, hulde aan de wit-velligen! Mijn moeder dacht tijdens haar zwangerschap een mooi lichtbruin halfbloed babietje te baren. Toen kwam ik: roze met oranje pluishaartjes! Hah! Inmiddels is mijn haar donkerbruin, maar nog wel met een lichte huid.

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.