zondag 15 april 2012

Canto Ostinato festival, or music that's like oxygen

 This sunday I went to the Canto Ostinato XL Festival in the Beurs van Berlage Amsterdam to see a live performance of Simeon Ten Holt's masterpiece Canto Ostinato.
Though a lot of people I speak don't know the music, I think a lot of you dreamy bloggers would LOVE this!
(Curious? Click here or here to listen)
It's a sequence of a constant repeating piano theme that's played in a hypnotizing way by four piano's at the same time, and it varies from very subtile till dramatic.

I think this piece is like life itself, with all the tiny happy moments and the sad ones, the euphoria and the sorrow that comes to us all. I think one can even recognize the change of seasons in it, or the way we breathe in and out, the way we slowly grow into wise old persons.
At the end of this piece the music stops unexpectedly, like life itself does for most of us.

 There was a photo-exhibition of the master himself, love his sentence on the paper above: "Uit de nevel zal zich iets kristalliseren".

5 opmerkingen:

  1. Dat is grappig.....mijn oudste zoon is laatst met zijn vriendin naar ditzelfde stuk geweest....vantevoren vertelde hij dat ze naar een concert gingen waar je liggend op de grond naar de muziek kon luisteren...helaas waren al de ligplaatsen al bezet maar zoon en vriendin vonden het super indrukwekkend.....20 en 16 jaar oud en dan zo genieten van zo'n stuk...prachtig!
    Kan me dus voorstellen dat jij enorm hebt genoten....voeding voor je ziel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Canto Ostinato is fantastisch! Ik heb mijn scriptie geschreven op dat stuk. Zonder Canto Ostinato was dat ding nooit afgekomen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HEERLIJK! Ik merk dat ik pianomuziek heel erg kan waarderen. Ben ook gek op Yann Tiersen z'n muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoorde deze muziek, ik denk, ongeveer 15 jaar geleden voor het eerst. En ik vond het me toch mooi. Echt genieten. Leuk er nu bij jou over te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hypnotiserend mooi! Het doet me ook aan Amelie denken...

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.