woensdag 25 april 2012

going green

This week I had a desperate need for green (and sun!) so I...
....did a new attempt to chase away these bastards called Zevenblad (Aegopodium podagraria). Their roots are growing like crazy under the soil and they're every gardener's nightmare. Although I found on wikipedia that when in bloom they actually look quite nice. But I hope I can prevent it from growing to that stadium!
 ...I've been filling every little pot or can I could find with Sunflower, Basil and Lobelia seeds. Everytime I'm in my kitchen I try to stare the little plants out of the soil! It's such a beautiful process, every time again.
 ...I gave a basil-baby to birthday-girl A.
...I made a little herb garden with basil, parsley, rosemary, thyme, mint, parsnip, dill, salvia and koreander. I loooove to walk out and cut my own fresh herbs.
So sun please come to Holland...you are needed here!

9 opmerkingen:

  1. Ziet er super uit! En zie ik op die laatste foto niet wat zon?
    Maar dan maar eventjes hè, en dan begint het weer te plenzen. Ben er zelf ook wel een beetje klaar mee, ik wil naar mijn strandhutje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. al is dat naar't schijnt ook eetbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil ooook zon. Al is deze regen wel goed voor de enige roos in mijn tuin! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja joh ik kan daar ook zo van genieten al dat opkomende groen en bloem in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit weekend zou het zomaar kunnen gebeuren.... die zon ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk hè, dat gerommel in de tuin, ik hou ervan maar niet van 7blad, draaaaama. We blijven trekken :-( Leuk je mini kruiden tuintje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat heerlijk al die kruiden en de bloemen in je tuin. Zin in de zomer!!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.