vrijdag 14 december 2012

letterpress workshop today

How I love to spend time in artisan workspaces like I did today at the atelier of the nice lady Marja Scholtens who is very skilled in pressing books, works of arts and texts. I joined a workshop today where I learned to press postcards. I was amazed what a long process it is to design (I kept it Very Simple) and press in one colour. We worked from 10.00 to 16.00h.



 Big drawers ful of letters, wow...and there were many more of these than you see here.
 Mixing my own colour. I never worked with such ink before, it's very thick.



 When the linocut and letters are all tightly locked in, the printing can start. It's a repetetive pleasure, and (for me) hard work: you have to take the word press quite litteraly.

Endresult: over 30 simple cards. Unfortunately you can't feel it, the letters are really deeply pressed into the paper.

12 opmerkingen:

  1. Mijn lievelingskleur, helemaal! Eenvoud siert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat cool zeg, je eigen vers gedrukte kaarten! Lekker exclusief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergaaf! Dat moet een geweldige dag zijn geweest (met fantastisch eindresultaat)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat boompje heb ik trouwens bij het kruidvat gekocht met meerdere in een pakket. Maar ik heb ze bij blokker ook wel gezien. En bij het tuincentrum zijn ze vast ook wel te vinden....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt! En ik maar zoeken op internet pfff... Uiteindelijk wel wat gevonden. Maar of die qua verhouding bij de hertjes passen...?;-)

      Verwijderen
  5. Ha, ik was al aan het wachten op een berichtje hierover, zo nieuwsgierig ben ik wel :) Leuk hoor, en wat een werk hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o wauw dat is echt heeeel erg leuk zeg om eens te doen! Niets even free printable dingetje nee nee gewoon bloed, zweet & tranen. Mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om dat proces eens te zien, lijkt me.
    Het resultaat mag er wezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dit heel gaaf, zou het ook wel eens willen doen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Dit zou ik supergraag willen doen. Ik vind je ontwerp incl. tekst super. Ik heb hier een linosnede van een ster liggen die onze dochter heeft gemaakt, ik zal het haar eens laten zien. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh dat ziet er gaaf uit! lijkt me super om te doen en geniet van je zondagavond en van je werkdag morgen X

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.