zaterdag 4 mei 2013

garden harvest

I was quite annoyed by these elder plants (Zevenblad) in my garden. If you don't watch out, they take over the complete garden. But I read that you can eat them as well. They are brought here by the ancient Romans to serve as food for their soldiers.
So I'm not only trying to dig their roots out any more. After carefully picking the leaves and washing them today, I turned them into a salad! It tasted quite good, although the leaves are a bit hard-bitten. Tomorrow I'll put them in a canelloni-pasta dish.


And well, everything tastes good with feta cheese, very good olives and homemade raspberry-vinegar.

7 opmerkingen:

  1. Ja zevenblad is lekker!!! (Ook als pesto trouwens)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nooit geweten dat je die kunt eten. Ik hoop dat je gezien de hoeveelheid dus erg veel honger hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wist ik ook niet, maar geloof wel dat ze me hier raar aan gaan kijken als ik he op tafel zet :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er lekker-en-lente-achtig uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmm, dat ziet er vrolijk, licht en lekker uit. Nu nog een tuin om onkruid welig te kunnen laten tieren. Of hoe heet zoiets ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, ik heb dat zelfde tuinprobleem.... Goede tip om het gewoon op te gaan eten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook zevenblad in de tuin, maar ik heb niet echt de behoefte om het te eten....hoewel ik een pesto nog wel het overwegen waard vind :) En ja, ik stuurde ook aan op een groene gieter, maar mama wilde een roze (en zat ook nog te twijfelen tussen de roze of de oranje NL versie...uiteindelijk dus de roze :))

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for your comments, I really love to hear from you.